پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

تفاوت سایت های داینامیک و سایت های استاتیک

در زبان فارسی به وب سایت های داینامیک (Dynamic)، پویا و به وب سایت های استاتیک (Static)، ایستا می گویند. حال به تفاوت وب سایت های پویا و ایستا می پردازیم.


وب سایت های ایستا یا استاتیک، وب سایت هایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایت ها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند. عملیات به روز رسانی محتوای سایت به ندرت صورت می پذیرد و نیازی به ارائه خدمات به هر شکل به صورت آنلاین در اینگونه سایت ها دیده نشده است. مسلما هزینه های طراحی سایت و همچنین نگهداری و به روزآوری اینگونه سایتها کمتر بوده و بطور کلی برای هر شخص، شرکت و یا سازمان کوچک کاربرد خواهد داشت. اعمال تغییرات در این وب سایت ها تنها توسط تیم طراح قابل انجام است.

 

در مقابل وب سایت های پویا یا داینامیک، نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند. هزینه های طراحی سایت داینامیک و نگهداری اینگونه وب سایتها غالبا زیاد بوده و بدون در نظر گرفتن توجیه مالی، ایجاد چنین سایتهایی منطقی به نظر نمی رسد. این وب سایت ها بخشی برای کنترل و مدیریت وب سایت دارند که تغییرات در وب سایت را میسر می سازد. در این وب سایت ها پنل مدیریتی وب سایت در اختیار مدیر یا کاربران وب سایت (مشتری) قرار می گیرد و توانایی انجام تغییرات در وب سایت را انجام پذیر می سازد.

 

با توجه به اینکه ساخت وب سایت های استاتیک تقریبا منسوخ شده است، اگر هدف از داشتن وب سایت برای یک شرکت، تنها معرفی کالا و خدمات آن است، طراحی سایت بشکل استاتیک نیاز آن شرکت را برآورده می سازد، اما اگر نیاز به تغییر مداوم اطلاعات سایت احساس شود، و نیاز به امکاناتی مانند اخبار، ارسال خبرنامه و یا مثلا امکان پرکردن فرمهای خاصی برای بازدید کنندگان سایت وجود داشته باشد، نوع داینامیک نیاز شما را برآورده می سازد.

1395/05/09 - 18:17:37