پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

بهینه سازی موتورهای جستجو

در بهینه سازی موتورهای جستجو پیچیدگی های زیادی وجود دارد، اما مسئله مهم این است که بسیاری از افراد در همان مراحل اولیه دچار مشکل می شوند و به مراحل پیچیده نمی رسند. در ادامه مطلب به توضیح اصلاحاتی که باید در بهینه سازی موتورهای جستجو انجام شود، می پردازیم.


شناخت مشتریان:

واضح نبودن بازار هدف و محصولات ارائه شده یک کسب و کار سبب از بین رفتن وضوح در بازاریابی شده و باعث می شود مشتریانی را جذب کنید که مناسب کسب و کار شما نیستند؛ همچنین در تبدیل ترافیک به مشتریان هم به مشکل خواهید خورد. استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو باید بر پایه یک تصویر واضح از مشتریان ایده آل شما و این که چه کاری میتوانید برای آنها انجام دهید، باشد. 

 

آیا صفحات شما منظم است؟

از هر کلمه کلیدی در هر صفحه ای استفاده نکنید. برای هر کلمه کلیدی خاصی صفحه خاص خود را بسازید. یعنی برای هر یک از خدمات و محصولاتی که عرضه می کنید صفحه خاص خودش را ایجاد کنید؛ باید از تنظیم بودن صفحات خود مطمئن باشید به این معنی که تمامی مؤلفه های صفحات اعم از عنوان، URL، محتوا و . . . با کلمات کلیدی شما متناسب بوده و بازتابی از آن ها باشد.

 

جستجو شما ممکن است آن طور که باید به نظر نرسد:

ممکن است در کسب و کار شما اصطلاحاتی وجود داشته باشد که شما از روی تخصص خود از آن ها استفاده می کنید و با آنها کاملاً آشنایی دارید. اما چشم اندازی که از سایت شما وجود دارد ممکن است آن عبارات را به خوبی انتقال ندهد. اما آیا همه افراد از این عبارات آگاهی دارند و با آنها آشنا هستند؟ اگر بخواهند در موتورهای جستجو به دنبال شما بگردند و شما را در نتایج بیابند با چه عبارتی شما را جستجو کنند؟

 

یکی از اساسی ترین مسائل در بهینه سازی موتورهای جستجو آن است که:

برای این که بتوانید تعداد بازدیدکنندگانی را که از طریق جستجو به سایت شما می آیند، افزایش دهید باید از محبوبترین و رایج ترین کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به کلماتی که از زبان مشتریان تان در رابطه با کار خود می شنوید دقت کنید و آنها را در کلمات کلیدی به کار ببرید. کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت ها بسیار اهمیت دارند و نقش کلیدی را ایفا می کنند.

 

کیفیت، نه کمیت:
بهینه سازی سایت فقط به خاطر مقدار ترافیک دریافتی نیست، بلکه موضوع اصلی بر سر کیفیت آن است. در صورتی که شما به جای مقدار زیاد ترافیک، به ترافیک مشتریان مورد هدف خود اهمیت داده و بر روی آن تمرکز کنید و آن را اساس و پایه فعالیت خود سازید، کسب و کاری بسیار با دوام تر خواهید داشت؛ پس عبارات کلیدی بلند را هم در نظر داشته باشید. هر چند ممکن است که تعداد کم و سطح پایینی از ترافیک را به سایت شما روانه سازد اما این ترافیک، خاص سایت و زمینه کاری شما خواهد بود و بر روی نوع کسب و کار شما متمرکز است.

 

صفحات مرتبط با جستجو:

صفحه اصلی سایت، همیشه مرتبط ترین و بهترین جایی نیست که بازدیدکنندگان بتوانند از آنجا به سایت وارد شوند. با استفاده از گزارش های تحلیلی گوگل می توانید دریابید که آیا مشتریان شما به صفحه مناسب با جستجویشان وارد می شوند یا خیر. اگر نه، باید به فکر بهینه سازی مجدد صفحات باشید.

1394/12/03 - 10:14:51